Canter to prosty roboczy samochód i tak został skonstruowany: każda część ma pracować długo i niezawodnie. Warto przypomnieć, że przez trzy lata chroni go gwarancja producenta. Mitsubishi Canter to samochód, który nie boi się żadnej ciężkiej pracy. Standardowy ABS (oprócz modelu 35) zapobiega blokowaniu kół, walnie przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy.
Cantery to obszerna gama modeli, w 4 klasach masy całkowitej, a w obrębie każdej z nich z wieloma wariantowymi rozstawami osi, kabinami.
Canter 3.5 t (masa całkowita 3500 kg), nie wymaga posiadani ciężarowego prawa jazdy ani winiet drogowych, idealnie sprawdza się w miastach, gdzie jest wiele ograniczeń wjazdu pojazdów powyżej 3,5 t. Samochód może mieć rozstawy osi od 2500 do 3850 mm, a nośność podwozia ok 1650 kg umożliwia zastosowanie najbardziej popularnych zabudów: furgonowych, lekkich izolowanych , skrzyniowych z opończą
Canter 5.5 t (masa całkowita 5500 kg). Są dziesiątki zastosowań, do których pasują wymiary podwozia 3,5 t, ale jego nośność jest zbyt mała. Odpowiedź na takie potrzeby to Canter 55 o nośności podwozia, która może przekroczyć 3400 kg, przy dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu 5,5 tony. Wyróżnia się on jeszcze jedną cechą: ma kabinę załogową, w której można przewozić do 6 osób. Jest do dobry pojazd dla załogi serwisowej, może przewozić ładunki ważące niemal 4 tony, a szerokość jego kabiny to zaledwie 1695 mm.
Canter 6.5 t - ten Canter wyróżnia się większą mocą i osiągami, niż inne ciężarówki w tej kategorii. Zwiększenie dopuszczalnej masy pojazdu o 200 kg pozwala na przewożenie większych i cięższych ładunków. Ciężarówka dostępna jest w trzech rozstawach osi, od 2750 do 3850. Dzięki temu można go zabudować nadwoziem o maksymalnej długości przekraczającej 5,5 m. Dodatkowym atutem jest kabina załogowa zabierająca do 7 pasażerów. Jest ona oparta na podwoziu o rozstawie osi 3850 mm. Canter serii 6, dzięki umieszczeniu kabiny nad silnikiem, doskonałej widoczności i niewielkiemu promieniowi skrętu, daje dodatkowe korzyści przy prowadzeniu i manewrowaniu, w porównaniu do samochodów, których konstrukcja opiera się na furgonetce.
Canter 7.5 t Ten model Canter oferuje najwyższą ładowność w swojej klasie - do 4890 kg - oraz największy dopuszczalny w klasie nacisk na przednią oś. Dzięki kompaktowej budowie, dobrej widoczności oraz małemu promieniowi skrętu, prowadzenie jest wygodne nawet w ciasnych ulicach. Wersja dostępna jest w pięciu różnych rozstawach osi (dwóch dla kabiny załogowej) - od 2750 mm do 4470 mm. Pozwalają one na tworzenie nadwozi o długości przekraczającej 6,5 metra. Dostępny jako opcja system Power ABS (ABS plus wspomaganie hamulców) zapewnia bezpieczną i stabilną jazdę. Niska rama podwozia ułatwia załadunek i rozładunek towarów oraz łatwe wsiadanie i wysiadanie z kabiny.
Wszystkie modele mają niemal identyczną kabinę "wagonową", tj. umieszczoną nad silnikiem i przednią osią, odchylaną w celu ułatwienia obsługi. Układ, który nie dziwi w 7,5-tonówce, pod każdym wyróżnia lżejsze Cantery spośród europejskich rywali. Jego główną zaletą jest większa długość użyteczna ramy - można zamontować dłuższe nadwozie przy tych samych rozmiarach zewnętrznych. Jednocześnie krótszy jest rozstaw osi i samochód staje się zwrotniejszy. W połączeniu z doskonałą widocznością z kabiny, wszelkie manewry związane z parkowaniem przy sklepie, cofaniem do rampy itp. są łatwe do wykonania.
(źródło: www.muratorplus.pl)
CARISMA
Mitsubishi Carisma – mały samochód rodzinny, produkowany w fabryce NedCar w Sittard-Geleen (Holandia) z przeznaczeniem na rynek europejski przez Mitsubishi Motors w latach 1995- 2004 .
Stworzony przy współpracy z Volvo , dzielił podwozie z pierwszą generacją Volvo S40 (podwozie te zostało użyte również w Proton Waja ).
Carisma była dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych : czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowy hatchback .
Mitsubishi CARISMA występuje w czterech wersjach, rożniących się wyposażeniem i wykończeniem: Classic, Comfort, Avance i Elegance. Dostępne są dwa silniki do wyboru: 1,6 ECI MULTI i 1,8 GDI.
Moc pierwszego wynosi 100 koni mechanicznych przy 5750 obr/min a maksymalny moment ma wartość 137 Nm przy 4000 obrotów. Jednostka ta zasilana jest elektronicznie sterowanym wtryskiem wielopunktowym i współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. W wersjach Comfort i Avance może ona przenosić napęd za pośrednictwem 4-przełożeniowego automatu.
Mitsubishi Carisma 1,6 rozpędza się do 185 km/h lub 180 km/h w przypadku automatu. Auto ze skrzynią ręcznie sterowaną osiąga setkę po 12 sekundach a z przekładnią automatyczną po 15. Średnie zużycie paliwa wynosi odpowiednio 7,2 lub 8,3 litra na 100 kilometrów. Silnik o pojemności skokowej 1800 cm 3 zasilany jest za pośrednictwem bezpośredniego wtrysku benzyny (GDI). Osiąga on moc 125 koni mechanicznych przy pięciu i pół tysiącach obrotów, moment maksymalny osiągany jest przy 3750 obr/min i wynosi 174 Nm.
Wszystkie cztery wersje tego auta są wyposażone w pięcioprzełożeniową skrzynię manualną a odmiany Comfort, Avance i Elegance mogą ponadto współpracować z 4-biegową przekładnią automatyczną. Carisma z ręczną skrzynią przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 kilometrów. Przeciętnie spala ona poniżej siedmiu litrów paliwa na sto kilometrów. Samochód wyposażony w automat osiąga setkę po 12,4 sekundach i rozpędza się do 200 kilometrów na godzinę, zużywając przy tym średnio 7,6 litra benzyny.
Ta limuzyna klasy średniej ma eleganckie i dynamiczne czterodrzwiowe nadwozie. Charakteryzuje się ono płynną, spokojną i zwartą linią. Atrapa chłodnicy została podzielona na dwie części przez sięgające zderzaka przetłoczenie maski w kształcie litery V. Reflektory przednie mają kształt rombu i płynnie łączą się z atrapą oraz kierunkowskazami. Lakierowane zderzaki oraz boki auta zabezpieczają przed zarysowaniem praktyczne listwy ochronne. Reflektory tylne mają owalny kształt a ostatnie słupki sa masywne.
Wnętrze Carismy jest bardzo wygodne i zapewnia pięciu osobom wystarczającą ilość miejsca. Wykonano je z dobrej jakości materiałów o przyjemnych, stonowanych barwach. Deska rozdzielcza jest elegancka i wygodna w obsłudze, kierownica posiada regulację wysokości, co ułatwia znalezienie dogodnej pozycji. Bagażnik sedana mieści ładunek o objętości 480 litrów. Można go powiększyć poprzez złożenie dzielonego w stosunku 60 : 40 tylnego siedzenia.
Tylne zawieszenie to zawieszenie wielopunktowe typu Multi-link a przednie typu McPerson. Ślimakowa przekładnia kierownicza wyposażona jest we wspomaganie. Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane i mają średnicę 14 cali, przy kołach tylnych znajdują się ośmiocalowe bębny. Układ ABS zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania montowany jest w Carismie seryjnie.
- Mitsubishi CHALLENGER auto produkowane na rynek japopński i azjatycki. NA rynku europejskim i amerykańskim sprzedawane pod nazwą Pajero / Montero.
Model
Pojemność
Rok produkcji
Nadwozie
Kod modelu
Kod silnika
Moc
Napęd
Przeznaczenie
Challenger
2477 cc
1997-2002
Offroad
K94W
4D56
73kW
4WD
Azja
Challenger
2477 cc
2002-2006
Offroad
K94W
4D56
85kW
4WD
Azja
Challenger
2835 cc
1997-2002
Offroad
K97WG
4A40
92kW
4WD
Azja
Challenger
2972 cc
1997-2002
Offroad
K96W
6G72
130kW
4WD
Azja
Challenger
2972 cc
2002-2006
Offroad
K96W
6G72
125kW
4WD
Azja
CHAMP
- Mitsubishi CHAMP auto produkowane w latach 1988-1996 na rynek japopński i azjatycki. NA rynku europejskim i amerykańskim sprzedawane pod nazwą Lancer.
COLT
Nazwa eksportowa samochodu osobowego marki Mitsubishi Motors Corporation z Japonii. Mitsubishi oferowało ten model oprócz nazwy Colt, także jako Mirage.
Colt produkowany jest aż do dziś (obecnie jego trzecia wersja). Pierwszy Colt, został zbudowany w oparciu o płytę podwoziową zapożyczoną od Hyundaia Pony (Excel/Presto) produkowanego przez południowo-koreański koncern motoryzacyjny - Hyundai Motor Company. Pierwszy Colt oferowany był z silnikami 1,3 i 1,5 litra (skonstruowanymi i produkowanymi przez Hyundaia dla modelu Pony/Excel). Z biegiem czasu silnik 1,5 w Colcie został zastąpiony nową jednostką napędową - 1,6l (stworzona przez inżynierów Mitsubishi poprzez "rozwiercenie" silnika 1,5l do pojemności 1,6 - silnik ten notabene dalej był identyczny w budowie ze swoim koreańskim pierwowzorem, lecz jego moc wzrosła o 4KM). Oferowany równolegle silnik 1,3 (również projektu Hyundai'a) oferowany był dalej, aż do dziś. Na przestrzeni lat poddawany był on kilkoma modyfikacjami.
Druga wersja Mitsubishi Colta została zaprezentowana w roku 1997 - była ona nieznacznie zmodyfikowaną dotychczas produkowana wersją - zmieniono przetłoczenia nadwozia, tworząc je bardziej kanciastym, dopasowując je tym samym do nowocześniejszych trendów w motoryzacji.
Trzecia wercja Colta (produkowana aktualnie) została przedstawiona światu w roku 2004 . Wymiary zewnętrzne pozostały praktycznie takie same. Zwiększyła się tylko jego wysokość, upodobniając go tym samym do samochodów klasy mini-van. Oferta silników została poszerzona o nowe jednostki napędowe. Stale w ofercie pozostają także jednostki 1,3 i 1,6 autorstwa Hyundaia.
Poprzednikiem modelu Colt w ofercie Mitsubishi był Mitsubishi Precis - czyli Hyundai Presto produkowany w Korei na rynek japoński, pod marką Mitsubishi (dzięki porozumieniu obydwu koncernów). W połowie lat 80. XX wieku, koncern Mitsubishi chciał wprowadzić do sprzedaży nowy samochód kompaktowy, uzupełniający lukę w dotychczasowej ofercie, lecz borykając się od paru lat z kłopotami finansowymi postanowił kupić umowę licencyjną od innego producenta samochodów. I tak w roku 1984 doszło do rozmów z południowo koreańskim Hyundaiem Motor Corporation w sprawie produkcji nowego modelu dla firmy Mitsubishi. Spowodowało to tylko zacieśnienie stosunków pomiędzy obiema firmami. Notabene już wcześniej koncern Hyundai zaprojektował oraz produkował (także) dla Mitsubishi Offroad pojazd Pajero, będący Offroadm Hyundaiem Galloper. Obie firmy współpracowały i w dalszym ciągu współpracują ze sobą - Hyundai projektuje i produkuje silniki, (a także od 2003 roku kompletne skrzynie biegów) które sprzedawane i montowane są w autach Mitsubishi.
(źródło: Wikipedia)
1978
Rynkowa prezentacja dwudrzwiowego Colta 1200 GL z silnikiem 55 KM i 1400 GLX z silnikiem 70 KM.
1979
Pojawienie się na rynku odmiany czterodrzwiowej o nazwie Lancer.
Niewielkie zmiany w wyposażeniu samochodów, zwiększenie rozstawu kół o 20 mm.
1980
Zmiany wyposażenia w wersjach usportowionych.
1984
Retusz przedniej części nadwozia.
1986
Modernizacja modelu. Zmiana konstrukcji wlotu powietrza.
Nowy model (czwarta generacja w Tokio przedstawiona już w jesienią 1991 roku). Karoseria bardziej "okrągła" od poprzedniej. Owalne reflektory przednie. Seryjne wzbogacenie wyposażenia.
Szósta generacja. Zupełnie nowy, sportowy wygląd i lekka, zgrabna sylwetka oraz zadziwiająco duże wnętrze. Kolejna generalcja Colta to naprawdę przemyślane rozwiązania konstruktorów. W modelu tym dopracowano szczegóły, tak, aby naprawdę można było poczuć czym jest wygoda i radość jazdy. Colt oferuje doskonałe właściwości jezdne, szeroką gamę ekonomicznych, ale i dynamicznych silników a na drodze jest niezawodny i pewny.
- Mitsubishi CORDIA Auto produkowane od 1982r. do 1990r.. Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 1.4 (68 KM), 2.0 (110 KM), 1.6 GSL (75 KM), 1.6 Turbo (114 KM), 1.6 Turbo (116 KM).